Sunday, April 13, 2008

Tillbaka i E-huset :)

I fredags satt jag i betygsnämnden för en disputation på LTH, och var tillbaka i E-huset. Det är något år sedan jag var där sist (tror jag) och det känns ganska spännande att återvända till ett hus jag tillbringat så många år i. Åren 1978 till 1992 höll jag på med civing-studier, doktorerande och undervisande där, 14 år!
Mycket var sig likt, men en del omflyttningar i huset har gjorts. Många personer finns fortfarande kvar från "min tid". Och disputationen...? Jo, Hugo Hedberg klarade sig med glans med sin avhandling Image Processing Architectures for Binary Morphology and Labeling.

Belgisk flagga dagen till ära, opponenten var från Belgien

3 comments:

Tora said...

14 år... det är ju superlänge. fast du måste ha spenderat mer tid på BTH nu? eller ungefär lika länge?

ps. alldeles säkert en trevlig insida, men byggnaden är riktigt gräslig ;P

Thommy M. Malmström said...

Faktiskt är nog utsidan trevligare än insidan, rent arkitektoriskt.

Benny said...

Svar till Tora: Ja, jag har faktiskt nu varit lite längre på BTH, 15 år!

Svar till Thommy: Håller med, insidan är inte så upplyftande, åtminstone inte ursprungliga delen.